9 Ağustos 2009 Pazar

Nerede O Sivas Nerede O Trabzon?

Geçen yıl Sivastaki maçı izlerken Trabzon’un kazanmasını istiyordum ama Sivas o maçı bir tür gövde gösterisine dönüştürmüştü aradan çok uzun bir zaman geçmedi sadece 4 ay. Ama değişen çok fazla şey olduğunu gördük dünkü maçta nerede o Sivas nerede o Trabzon.

Hazırlık maçlarını izlememiştim Trabzon’un ancak duyumlarımın hepsi Trabzonspor takımının ayağa hızlı pas yaparak top oynamaya çalıştığını söylüyordu. Nitekim dün gece de öyleydi modern futbolun gereği tek pasa adapte olmaya çalışmış Trabzonspor ve biraz biraz da başarmış hani bu kadar kısa sürede Sivas’a karşı Anderlecht’in yaptığını yaptılar hızlı ve tek pas oynadılar. Kalecilerine iş düşmedi dün gece bir kere düştü onda da büyük hatası var iyi bir kaleci bence nasıl yer böyle bir golü anlamak güç. Defans bloğu mükemmel Trabzonsporun mükemmel derken değişmemesi en büyük etken bunda üç büyüklerin ve Sivasın defansları değişime uğradı ama Trabzonsporda herşey aynı tek eksikleri belki de topu oyuna sokacak stoper yok ona da çok gerek yok açıkçası Tjikuzu tam bir dinamo herşeyi hallediyor. Ernst benim yedeğimdi derken biraz artislik sezmiştim ama haksız da sayılmaz kumaşı gerçekten iyi. Cale çok iyi bir adam çok olumlu katkıları vardı geçen yılki gibi devam ediyor. Trabzon’un Sabrisi Serkan’a söylenecek çok şey yok bu adam niye sağ bek oynar anlamıyorum. Colman ve Selçuk’a gelince ikisi de çok iyi oyuncular ve bulunması zor oyuncular oyunun iki yönünü de güzelce oynuyorlar zira Selçuk’un attığı gol tambir usta işiydi oraya koşu yapması çok akıllıcaydı. Ortasahanın kanatlarında ise Engin ve maçın en iyisi Alanzinho vardı. İlk geldiği zaman herkese bu adamı izleyin demiştim ama haklı çıkmamıştım bu yıl çıkacağım gibime geliyor. Top tekniği çok iyi biraz mental olarak eksiği var ama yaptıkları çok olumluydu. Engin biraz sönük kaldı nedendir bilinmez alınmayacak yerlerde sorumluluk aldı kararları yanlıştı. Umut’un da pek etkili olduğu söylenemez iyi niyetli mücadeleci bir adam Umut ama oynadığı takımın kalitesinde değil. Genel olarak çok iyi bir izlenim verdi Trabzonspor eğer böyle devam ederse en önemlisi istikrarlı olursa ilk 3’e girecektir. Ligin en hazır takımı belki de ve her geçen gün üstüne koyacaktır. Broos’u hiç tanımıyordum ama kumaşının iyi olduğunu ilk maçla gösterdi tabi Metin Hocayla Ünal Hoca’nın da bunda katkısı az değildir.

Sivasspora gelince geçen yıl kral olduğu kendi evindeki ilk maçında mağlup oldu. Hala bir çok eksiği var Sivas’ın. Bir kere yabancı oyuncusu yok dünyada boşta olan sayısız yabancı adam vardı Şampiyonlar Ligi’ne girebilme ihtimali olan hiçbir adam mı gelmedi bu takıma. Hiç olmadı Tjikuzu’yu alsalardı keşke İbb’den. Galatasaraydan Mehmet Güven bile olurdu yani takımda Sezer olmayınca gerçekten o bölgenin adamı olan bir futbolcu yok takımda. Defans desen 2 yıl önceki defans artı Uğur var onunda Abdurrahman’dan çok bir farkı yok. Sivas takımı geçen yılki gibi bir oyuncuya bel bağlamaya devam ediyor geçen yıllarda Mehmet’e top atarlardı Mehmet topu tutardı ve pozisyona girmeye çalışırlardı bu kez daha kötüsü var Ersen’e yönelik oynuyorlar ve bütün toplar havadan. Bülent Hoca zeki bir adam nasıl farkına varmaz bunun anlamıyorum dünyada böyle bir futbol kalmadı artık. Yerden ayağa pas yapmayı öğretmelisin takımına ama sıfır şu an. Cihan Yılmaz’a ayrı bir parantez açmak lazım böyle devam ederse Sivas’ın en iyi adamı olur top ayağına yakışıyor ve çok zeki bir adam çok iyi yönlendiriyor oyunu.
İki takımın da artılar eksileri vardı ancak Sivas’ın eksileri oldukça fazla kısa sürede transfer yapmazlarsa işleri çok zor. Bu arada statı yenilemişler tebrik etmek lazım ancak bu bir bakıma kötü olmuş onlar için çünkü Sivas geçen yıl bir çok maçını o çayır çimen sayesinde kazanmıştı. Trabzon’a gelince dileriz böyle devam eder ve zevkli bir lig yaşatır bizlere. İlk izlenimleri oldukça olumlu tabii önemli bir şey daha var Ceyhun’u bir şekilde ilk 11’e koysun Broos. Böyle komplike bir adam kolay kolay bulunmaz. Son olarak iki takım da inşallah elerler rakiplerini de 5 takımımızın olduğu bir Avrupa izleriz bu yıl.

Saygılar...

2 yorum:

  1. inşallah bu sene trabzon ve sivas iyi oynar da lig daha da zevklenir. Turgæy adında bi arkadasa wermistim flashdiskimi içinde bu macın güzel anları wardı aldıktan sonra isterseniz atabilirim daha hoş gözükür yazınız, iyi günler pazar günkü galatasaray macı yorumlarını da bekliyoruz

    YanıtlaSil
  2. maç videolarıyla ilgilenemedim yoksa ben de koyacaktım biraz yoğundum bu aralar yine de sağolun galatasaray ve fenerbahçe maç yorumlarını da bu akşam yazıcam iyi dilekleriniz için sağolun.

    YanıtlaSil