2 Ağustos 2009 Pazar

SÜPER KUPA...

Sezona güzel ve zevkli geçeceğini düşündüğüm bir maç ile başlıyoruz: Beşiktaş - Fenerbahçe. Kimine göre iki kupayı da kazanan Beşiktaş bu maçın zaten favorisiydi kimisine göre ise ikinci olan sivas oynamalıydı Beşiktaşla (ki bence de böyle olmalıydı) ama federasyonun uyguladığı kural gereği türkiye kupası finalisti ve çifte kupa şampiyonu beşiktaş oynuyor. Birisi 3te 3 yapmak isterken diğeri taraftarına karşı geçen yıl olanlardan dolayı kendisini affettirmek istiyor.
Her yönden ilginç bir mücadele olacak bugün. Herhangi bir takımın favori olduğunu söyleyemeyiz. Eğer tam takım olsalar Beşiktaş favori derdim ama Toraman, Delgado ve bence geçen yıl en iyi oyuncularından biri olan Ekrem sakat. Neyse iki takımı ayrıntılı olarak inceleyelim her yönüyle. Fenerbahçeden başlayalım.
Kalede Volkan olacak ne kadar refleksleri iyi olsa da mental açıdan çok zayıf bir kaleci Volkan bir kaleci bu kadar kırmızı kart görmez ve maç içinde bu kadar konsantrasyon eksikliği yaşamaz. Fenerbahçe defansif anlamda da çok iyi değil şu an gördüğüm kadarıyla bugün Vederson’un oynayacağını düşünürsek tek sağlam oyuncu Gökhan gibi duruyor. Bilica ve Önder ağır futbolcular ki bence Bekir Önderden daha iyi bir adam. Solda Vederson mu Santos mu çıkacak emin değilim ama Santos’u ortasahada kullanacağını düşünüyorum Daum’un. Volkanla beraber defansı gerçekten sorun olabilir.
Ortasaha ve forvette ise öldürücü bir güç var nerdeyse Fenerde şu an çok formda olan futbolculardan oluşuyor. Christian, Santos, Kazım, Emre, Alex, Guiza. Beşiktaş savunması iyi marke edemezse Fener çok gol atar. Tabii ki bir noktaya daha değinmek istiyorum Christian önlibero oynuyor ama çok yumuşak bir oyuncu bir Ernst, Topal, Aurelio gibi değil bu da sorun teşkil edebilir Fenerbahçe için. Diğer yandan Kazım ve Emre çok iyi durumda ve büyük katkı sağlayacaklardır. İsmail Köybaşı’nın Kazımı durdurup durduramayacağını da çok merak ediyorum bu maç öncesinde. Fenerbahçe kesinlikle gol yer kazanması için daha çok atması lazım. Önde ise Alex ve Guiza olacak belki de maçın kilit noktalarından biri de bu Alex eski günlerine dönmüş gibi Guizayı ise hala çözemedim ya yetenekli ya çok şanslı iki yıldır bunu anlayamadım çünkü attığı gollerde bir ustalık yok bazen şansa diyesi geliyor insanın bakalım ilerleyen zamanlarda anlarız belki.
Beşiktaşa gelince kalede ikinci baharını yaşayan Rüştü olacak. Defansta Erhan Güven, Ferrari, Sivok ve İsmail birbirlerine adapte olamamışlar daha hazırlık maçlarından görünen bu. Erhan’ın defansif ve ofansif anlamda bir adım eksiklikleri var. Karşısında Santos ve Vederson gibi hızlı iki adam olacak işi gerçekten zor. Holosko’nun yardım etmesi lazım sürekli. Demin de söylediğim gibi İsmail ve Kazım’ın neler yapacağını çok merak ediyorum tabi arkadan gelen Gökhan’ı da Yusuf veya Tello hangisi oynayacaksa zorlamalı ve hücuma çıkmasını engellemeli. Ortasahanın ortasındaki mücadeleden galip çıkacak takım Beşiktaş. Fink ve Ernst gerçekten sert oyuncular Christian ve Emreye göre özellikle. Ofansif anlamda Emreyi marke edebilirlerse iyi iş yapmış olurlar çünkü Emre çok iyi pres yapan ve oyunu iki okuyan bir oyuncu. Onu kilitlemek Fenerbahçenin atağa çıkmasını zorlaştırır.
Kanatlarda Holosko ve Yusuf’u bekliyorum ben Beşiktaşta. Onların önünde ise Tello ve Nobre. Bobo’yu oynatmak istiyorsa yabancılardan birini kesmeli Denizli bu yabancı olayı gerçekten büyük sorun Beşiktaş için. Holosko ve Yusuf’un işleri bu maç zor. Karşılarından iyi bekler olacak. Yusuf kesinlikle Gökhan’ı zorlayacaktır. Zira bu kadar çalım yemek herkesin canını sıkar=). Holosko’nun neler yapacağı ise Santos ve Vederson’un performansına bağlı eğer iyi anlaşamazlarsa Holosko ikisini de süpürür. Önde ise Tello ve Nobre’yi bekliyorum ki ikiside çok önemli ve Fenerbahçeyi zorlayacak oyuncular. Tello ortaları arapasları ve şutlarından ziyade yerinde koşuları ve mücadele gücüyle çok iyi bir futbolcu ama mental olarak eksik hızlı düşünemiyor. Nobre ise parçalayıcı bir forvet ve Bilica ile Önder’in işi gerçekten zor Nobre karşısında hele yedekten Nihat da gelirse bilmiyorum neler olur.
İki takımın yedeklerinde de maçın kaderini değiştirebilecek futbolcular mevcut mesela Mehmet Topuz ve Deivid. Yedekten gelip son yarım saatte birçok şeyi değiştirebilirler. Değinmek istediğim bir nokta daha var ben nolursa olsun Kazım yerine Mehmet Topuz’un kullanmasını beklerim ama Daum beğenmiyor sanırım. Bu kadar para verip bu futbolcuyu aldıysan neden oynatmazsın ayrıca Mehmet Topuz’u oynatmak Beşiktaşın da canını sıkacaktır bu akşam. Malum o formayı da giymişti bir ay önce. Beşiktaşta ise Bobo, Nihat ve Serdar Özkan. Üçü de maçın kaderini değiştirebilecek oyuncular tabii ki Serdar yeteneklerini kullanmayı becerirse. Duran toplar da maçın kaderini belirlemede etkili olacaktır akılllı oynayan ve daha çok mücadele eden kazanacaktır ki ben Beşiktaş’ı bir adım önde görüyorum. Beşiktaş 3-2 Fenerbahçe. Bu skorla maç biter diye düşünüyorum.
Saygılar.

6 yorum:

  1. yazını çok beğendim...çok güzel bi yazı olmuş...tebrik ederim...seni sürekli takip edeceğim artık...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için sağolun.

    YanıtlaSil
  3. cok güzel tespitleriniz, yazılarınız devamını bekliyorum ama bence macı fener 2 farklı skorla kazanır. Forza cimbommm

    YanıtlaSil
  4. TESPİTLERİN BENCEDE DOĞRU VE ÇOK YERİNDE OLMUŞANCAK GÖKHAN VE KAZIM BU MAÇOIN KİLİT İSİMLERİ OLUR.GÖKHAN'IN YUSUF'TAN ÇALIM YİYECEĞİNİ DÜĞŞÜNMÜYORUM...YAZILARININ DEVAMINI BEKLİYORUM.(Serbay)

    YanıtlaSil
  5. @ Adsız 20:56
    Eğer karşılıklı oynasalardı emin ol yerdi hatta maçın kilit adamlarından biri Yusuf olurdu Denizli'nin tercihleri çok yanlıştı Yusuf'u sağda kullanmak hele çok büyük bir hataydı. Yine Holosko'yu kullanmaması da yanlıştı. Fenerbahçe beklediğim kadroyla çıktı ama etkili olduğunu söyleyemem oyunun genelinde beşiktaş iyiydi ama futbol bu. Sivok geçen seneki müthiş hareketlerine devam edeceğini gösterdi ve türkiye kupası finalisti şampiyon oldu=)
    Diğer yandan yorumun ve iyi dileklerin için teşekkür ederim.
    @ Adsız 14:24
    İki farklı skor dediniz ve çıktı tebrik ederim=)

    YanıtlaSil
  6. bende tebrik ederim.tespitleriniz gerçekten çok iyi.iyi bir gözlemciymşsiniz:)(ADA)

    YanıtlaSil